I'm home!

Hallå där!
Jag är hemma från fjällen sedan igår kväll/natt efter en oerhört lång bussresa, den var hemsk. Jag skulle egentligen ha varit framme på centralen tio i elva på kvällen och den skulle då åka raka vägen utan stopp. Men sedan blir det först ett stopp i Sveg då busschauffören "glömde" stanna oich hämta upp en person på en hållplats. Vi fick då invänta denna person som skulle ta taxi till sveg. Efter denna halvtimme åker vi vidare men vi känner att det guppar något oerhört, att det inte är något som tar emot när vägen inte är helt slät. Det visar sig att stötdämparna har frusit eftersom det var -28 grader. Vi fick därför byta buss i färila. Vi märker redan när vi hoppar på att det är fruktansvärt kallt i bussen. Chauffören försöker fixa det men det funkar inte. Efter någon/några timmar(vet inte säkert) så får vi iaf byta buss IGEN eftersom allt elektroniskt inte fungerar, sånt som dörrar, värme och lampor. Det var alltså för farligt att åka vidare. Vi väntade i gävle bro i en kvart eller något och sedan kom en dubbeldäckare och hämtade upp oss för att sedan köra oss till uppsala och stockholm. Väl framme på centralen så hade klockan blivit närmare halv ett på natten, kul. Så jag säger nu att jag aldrig mer ska åka buss hem från fjällen, speciellt inte själv.

Men själva skidsemstern har varit bra. Väldigt kallt dock, men mysigt. Vi hade omkring 20 och 26 grader kallt samtliga dagar, och det är väldigt kallt då man åker skidor. Det blev alltså en hel del spring inne i värmestugorna.

Idag var det egentligen meningen att Linn skulle sova hos mig eftersom min familj skulle komma hem på söndag, men dom bestämde sig för att komma hem redan idag istället så då blev det ingen övernattning tyvärr! Hade varit så mysigt, fan alltså!
Nu ska jag snart försöka sova tror jag, så att jag är lite piggare i morgon :)
Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0