Josef Fritzl

Ni alla kommer väl ihåg alla skriverier i pressen om Josef Fritzl från Österrike som höll sin dotter Elisabeth fången i en källare i 24 år? Under dessa 24 år blev hon våldtagen av sin pappa uppemot 3000 gånger(!) och detta resluterade i att Elisabeth födde 7 barn nere i källaren, hon födde alltså sin pappas barn. 3 utav barnen fick flyttas upp till sina morföräldrar, alltså hem till Josef Fritzl och hans fru. 1 utav barnen dog precis efter födseln och resten bodde kvar med sin mamma och pappa/morfar i källaren. Detta fruktansvärda brott avslöjades när den äldsta dottern blev allvarligt sjuk förra året(vet inte exakt datum) och blev tvungen att uppsöka sjukhus.

Idag fick Fritzl sin slutgiltiga dom. Livstids fängelse! Josef Fritzl är skyldig till mord, våldtäkt, olaga frihetsberövande, slaveri, olaga hot och incest.
Enligt aftonbladet ska Fritzl ha erkännt sig skyldig till samtliga brott och även bett om förlåtelse han säger : "Jag ångrar mig av hela mitt hjärta. Jag kan inte gottgöra något av det jag har gjort, men om det är möjligt ska jag begränsa skadorna. "
När domaren har frågat "varför just Elisabeth?" ska Fritzl ha svarat " För att hon var den starkaste av mina barn. "

Denna nyhet tog jag upp eftersom den har påvekat hela världen. Detta är hur hemkt som helst verkligen! Hur kan man göra något så brutalt, jag förstår inte! Det är bara helt jäkla sjukt. Har inte så mycket mer att säga om detta, hoppas ni ändå förstår hur hemskt och sjukt jag tycker detta är och straffet han fick var bra. Men tycker ändå han förtjänar dödsstraff, han har ändå förstört oerhört många liv.

Vad tycker ni om detta? Vad förtjänar Josef Fritzl för straff enligt er?


foto och lite fakta från aftonbladet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0