skydd

Hej!
Gårdagen var supermysig måste jag säga, det var en riktigt lugn och skön kväll :)

För er som inte märkt det så har jag lagt in "högerklicks skydd" här på min blogg så att man alltså inte kan högerklicka. Har under veckan haft ett popupp fönter som kommer upp när man högerklickar där det stod en liten text att "här får du inte kopiera men du kan fråga om bilden så skickar jag till dig" eller något liknande. Men ändrade det till att det bara inte går att högerklicka eftersom t.o.m jag tyckte det blev jobbigt med fönstret som kom upp. Men som tidigare så är det bara att kommentera inlägget elller skicka ett mail till [email protected] så skickar jag bilden/texten eller vad det är du vill ha. Jag har detta högerklicks skydd för att man helt enkelt inte ska kunna kopiera, även om jag inte alltid har äganderätt på bilderna. Kanske tar bort det snart ifall jag själv börjat tycka det är jobbigt. Vill ju ändå såklart att mina vänner skall kunna ta bilder som jag har tagit, speciellt om dom själva är med på bilderna. Men som sagt, jag kanske tar bort skyddet inom kort och man kan självklart få bilderna skickade om man bara frågar :)
Vad tycker ni om skyddet? Är det bara dumt och jobbigt, eller smidigt?

pusss

Kommentarer
Postat av: kajsa

man kan ju ta bilderna ändå, om man kopierar hela skärmen, så det kanske är lite onödigt.. ;)

2009-03-21 @ 18:15:21
URL: http://denkajsa.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0