Första dagen i gymnasiet

(Varning för långt inlägg)

Hann aldrig skriva igår om hur min första dag var så får ta det nu. Här är alltså min berättelse om min första dag på gymnasiet.
 
Måndagen började med att vi stod och väntade på bussen som vi skulle ta för att ha god tid på oss, ifall vi skulle gå vilje påväg till skolan eller något haha. Men sen så kommer inte bussen(gick inte för tidigt för var där långt innan) så vi missade också den tunnelbanan vi skulle ta såklart och fick vänta på nästa. Så när vi kommer fram har vi endast tio minuter på oss innan vi börjar och det är på tredje planet, alltså ett antal trappor (jobbigt, typ vinstagård). Vi kan inte vägen helt och hållet heller men följde Linnea och hennes kompis så vi kom rätt och i tid. Väl inne i skolan får vi veta klassen, jag och Linn hamnar i samma som tur var och vi visas till vårat klassrum. När vi kommer in sitter hela våran klass(nästan iaf) i en ring mitt i rummet och stirrar när vi kommer gående. Vi sätter oss på varsinn stol. Sedan kommer läraren och presenterar sig som våran coach och kör sedan upprop. Sedan flyter det på med namnlekar och information. När vi sedan slutar kommer en tjej i våran klass Linnea fram och snackar med oss. Det visar sig att hon gått i första sportskolan(bredvid vinstagård) och att vi har gemensamma vänner(eller iaf vet vilka dom är). Vi bestämmer oss för att käka lunch tillsammans, och även två andra tjejer från klassen.

Andra dagen idag då och det flöt på ganska bra. Gick heldag idag alltså 8-12 och fick bara massa information och all personal presenterade sig. Sedan fikade vi med Linnea gratis eftersom vi har vårat matkort skit najs, även fast vi behöver lägga till några kronor om vi vill äta mycket mat :P

Ja, så var mitt första intryck av min nya skola, det känns jättebra än så länge :)
pussss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0