år 2008

År 2008 har varit ett år med både glada och ledsna miner för min del. I början av året var jag väldigt ledsen efter ett uppbrott med min dåvarande bästa vän och en annan väldigt nära vän som var typ som en bästa vän. Det var jobbigt för mig att inte ha henne där som jag alltid brukade ha. Det gjorde att jag inte riktigt visste vad jag hade mina vänner någonstans så det var en riktigt jobbig tid för mig. Men det är helt klart en tid som har gjort mig mycket starkare som person och fått mig att tro på mig själv, även fast jag fortfarande måste jobba lite på den biten. Jag lärde mig mycket under den tiden. Dessutom gjorde det att jag började umgås mycket mer med dom tjejerna jag umgås mest med idag och det är jag väldigt glad för. Mina vänner och min familj har betytt väldigt mycket för mig detta år, dom har hjälpt mig upp från botten till toppen och var mitt stöd under allt som hände detta år. Jag provade på nya saker både bra och dåliga men det var en upplevelse.


här är en kort sammafattnig av vad som hänt under årets månader som gått, men jag kommer inte riktigt ihåg allt och vilken månad så det blev inte så bra, men jag har skrivit det jag kom på och det viktigaste. Tyvärr har jag inte så mycket bilder från detta år, fan vad synd hade varit kul men lägger in om jag hitar några från varje månad och så :)

Januari:
I början av januari vecka 3 var jag och min familj och min släkt uppe i fjällen björnrike) och åkte skidor som vi gör varje år samma vecka och samma ställe och allt, en tradition. Men var dock bara är över helgen. Jag och M var fortfarande kompisar men började bråka allt mer tyvärr.


Februari och mars:
I februari och mars rasade mitt liv samman (kändes det som) när jag och M och även S slutade vara kompisar och inte pratade och knappt tittade på varandra längre. Jag började umgås mindre och mindre med de kompisar jag umgåtts med tidigare, och förstod att jag höll på att mista mina vänner. Jag var ledsen hela tiden och ville bara vara hemma. Jag orkade inte med skolan så brydde mig inte så mycket eftersom det med kompisarna tog riktigt hårt på mig. Min familj stöttade mig och fick mig på bättre humör. Började även umgås mer och mer med Linn, Greta, Mickis och dom andra tjejerna och även Sandra började umgås med oss. Mina kompisar stöttade mig jättemycket och det var också dom som fick mig att våga tro på mig själv och våga stå på egna fötter. På alla hjärtans dag blev jag och tjejerna bjudna på massa fika i vällingehus av personalen.
   februari  mars, jag och maria


April, Maj, Juni:

I april, maj och juni hade jag börjat vara med dom jag umgås mest med idag, Linn, Mickis, Greta och Sandra väldigt mycket och vi hade väldigt roligt men saknade fortfarande min gamla vänskapskrets lite grann ibland och blev ledsen lite då och då när jag tänkte på vad som hade hänt och så men såklart så stöttade mina underbara vänner mig hela tiden och fick upp mig på bästa humör igen. Dessutom hade vi en riktigt rolig tjejkväll hos Linn.

 april. Mickis och Linn

 jag i april

 maj Sandra och Mickis

 maj Linn coch Greta


Juli:
I juli var det sommarlov och jag umgicks med mina vänner och hade kul. Åkte även till Grekland, Kreta, Platanias med Amanda och hennes familj i två veckor (Amanda var med första veckan) och det var hur kul som helst. Jag verkligen älskar att vara där, jag trivs verkligen där. Andra veckan kom min moster och hennes familj dit och vi umgicks med dom i stort sätt varje dag och det var mysigt. När jag kom hem så var dom flesta bortresta så jag har för mig att jag var mest hemma och umgicks med dom som var hemma och med min familj.

 juli Kreta


Augusti:
I början av Augusti innan skolan började så åkte jag och några tjejkompisar till Kajsas landställe uppe i Bollnäs och hade det verkligen hur kul som helst. Vi var utan föräldrar och lagade all mat och städade själva haha. På kvällarna hade vi riktigt mysigt och på dagarna var vi antingen hemma, inne i stan eller badade och handlade mat.

Vi tog sedan bussen hem till Stockholm och några dagar senare började vi nian och blev alltså äldst på skolan.

Eftersom jag var riktigt missnöjd med mina betyg jag fick i åttan så ville jag verkligen höja mig men kände att jag inte riktigt hade orken att kämpa på så mycket men gjorde mitt bästa.


September:
I september fortsatte jag att kämpa på med skolan och det gick bättre och jag och M pratade ut för att reda ut allting och vi kom fram till att allt bara varit ett missförstånd och att vi skulle börja om från början, jag kände att vi kunde vara kompisar men att det aldrig skulle bli som det var förut. Jag och tjejerna hade kul som vanligt. Det var också i september jag skapade min Blogg för att jag tyckte det var jättekul att läsa andras blogar och ville ha en själv, men min var ju inte alls lika bra som dom andra och jag blev besviken över hur pass mycket bättre alla andras bloggar var men jag fortsatte skriva i alla fall.


Oktober:
I Oktober blev jag 15 år och hade en tjejmiddag hemma hos mig för mina kompisar. Det var riktigt kul och jag fick fina presenter och roliga, haha. Jag och M kom varandra närmare varandra men det var inte alls som förut men jag tyckte det var skönt att vi var kompisar igen i alla fall. Det var en fin höst med allt för mycket i skolan och jag började stressa som jag alltid gör men nu var det ganska extremt och jag blev ledsen över stressen och orkade verkligen inte med skolan men kämpade på ändå.


November:
I november började jag och Linn träna och det var jättekul. Det var ganska mycket i skolan även denna månad så det blev inte lika mycket träning som vi först hade hoppats på men tränade så ofta vi hann och så. Dessutom kom den första snön och det var fint vitt ute ett par dagar innan snön smälte bort och aldrig kom tillbaka haha. Var också på sminkkursen jag fick när jag fyllde år, men den var överskattad.


December:
I december var det slutspurten i skolan och jag var ganska mycket sjuk denna månad. Jag längtade till julen men fick aldrig någon riktig julkänsla. Jag kämpade på med bloggen men det blev inte lika mycket skrivet som tidigare dels p.g.a skolan och också p.g.a. Att jag helt enkelt inte visste vad jag skulle skriva. Kändes som att min blogg inte var tillräckligt bra så funderade ett tag på att ta bort den.
Klarade första terminen av nian och hade höjt mig i ett par ämnen men är fortfarande inte alls nöjd.
Var även i globen på idol finalen och stod nstan längst fram med mina tjejer, hur kul som helst.
Vi nior på enhet 4 var även luciatåg.
 idolfinalen
 luciatåget
 jag och mina syskon på julafton


Detta år har gått så sjukt snabbt tycker jag, inte alls länge sen jag satt på en solstol nere i Grekland känns det som.
Nu börjar snart 2009 ochjag ser verkligen fram emot det. Ett nytt år. Nya händelser. Ny skola. Nya vänner. Det kommer bli mycket nytt eftersom jag börjar på gymnasiet detta år och jag hoppas och tror att detta kommer bli ett bättre och roligare år. Även om detta år har varit skit bra, med tanke på mina underbara vänner och min familj.

Tack för detta år alla läsare och älsklingar, hoppas ni är med mig även år 2009 och frammåt :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0